Un estudi que mesura la reputació turística puntua al Garraf amb una nota de 8,37 sobre 10

Sitges (8,37) i Vilanova i la Geltrú (8,28) s’erigeixen com els municipis més valorats quant a experiència turística

Blanca López

MONITOR DE REPUTACIÓ TURÍSTICA ONLINE DEL GARRAF – 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’experiència turística al Garraf obté una valoració de 8,37 sobre 10 en 2019, superant la mitjana de 8,24 a la Regió de Barcelona. Així ho afirma un estudi que mesura la reputació de cada comarca mitjançant un Índex de reputació online (iRON). El projecte ha estat realitzat per l’empresa especialitzada en innovació i intel·ligència turística Vivential Value, en base a l’anàlisi de més de 1,5 milions d’opinions emeses pels usuaris en les xarxes socials i les principals plataformes turístiques online fins a maig de 2020.

Al Garraf, el sector més valorat ha estat el dels atractius turístics amb una nota mitjana de 8,78. En segon lloc, destaquen els allotjaments amb un iRON de 8,39, en comparació amb el 8,10 que ha rebut la Regió de Barcelona en la seva avaluació global. En relació al conjunt de restaurants de la comarca, són els que presenten una valoració més discreta de 8,11, encara amb 0,11 punts percentuals per sobre de la valoració general de la regió. 

Sitges i Vilanova i la Geltrú, protagonistes del Garraf

MONITOR DE REPUTACIÓ TURÍSTICA ONLINE DEL GARRAF – VILANOVA 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D’altra banda, l’estudi mostra les ubicacions del Garraf on s’han concentrat els volums d’opinió més grans, destacant entre ells els municipis de Sitges i Vilanova i la Geltrú. Sitges, amb una valoració iRON de 8,37, és el municipi amb el major nombre d’opinions rebudes. Aconsegueix, d’aquesta manera, la xifra de 183.219 interaccions, la qual cosa suposa un 78,6% del total del Garraf. Li segueix Vilanova i la Geltrú amb un volum de 37.301 opinions, però amb una nota similar de 8,28, encara per sobre de la mitjana de la Regió de Barcelona.

Englobat dins de l’estratègia d’intel·ligència turística, el Monitor de reputació turística es justifica pels grans volums de dades generades cada any en el canal digital i la importància de les opinions online com a element de prescripció potencial.

 

Per a més informació: Monitor de reputación turística online de la Región de Barcelona 2020

 

EQUIP HLCLUB