Repàs anual a la nostra activitat d’assessorament i gestió de propietats d’ús turístic.

Celebrada a Foment del Treball , al novembre de 2018, la nostra assemblea anual com a Associació d’apartaments turístics les conclusions podrien definir-se com a positives, amb serrells de millora, com sempre; potser de les més importants: la seguretat ciutadana o el diàleg amb l’Administració.

Cal destacar que el tant per cent d’impacte de notícies negatives a la ciutat de Barcelona amb prou feines arriba a l’1% en els últims dos anys i és pràcticament del 0% a la resta de poblacions. Tot i així hem de seguir lluitant per defensar la postura gravada a foc pels mitjans.

Ressenyar una i mil vegades més que la nostra activitat diversifica l’economia local, crea llocs de treball, paga impostos i millora la imatge cultural dels territoris.

ESTUDI EUROPEU ACTIVITAT

Increïble estudi de seetransparent posant l’accent en els estudis a nivell europeu de la nostra activitat com a agents i assessors de propietats ( PM ). Anàlisi en punts com la separació entre urbà i d’oci.


L’urbà és jove, usuari de tecnologia i el d’oci menys milenial; per descomptat generalitzant en percentatges, posem un 55% a l’urbà, un 25% a la platja i un 20% a l’rural.

Pel que fa al creixement, l’urbà duplica la seva presència, el de platja tot just puja un 10% i el rural no s’estanca, però gairebé.

Per països és ressenyable citar que els més recelosos que les noves regulacions danyin els seus negocis són els portuguesos amb un 81% i els menys, els italians amb un 48%.

Dada curiosa és que els gestors d’entre 10 i 49 propietats contractin una mitjana de 9 persones; els d’entre 50 i 99, a 13 i els de més de 99, a una mitjana de 14. Està claríssim la incidència de la inversió en tecnologia.

Canals gairebé sempre liderats per les dues grans plataformes que copen prop del 60% i que ens deixa a tercers gastant en posicionament i tirant-li alguna cosa més que imaginació.

Regulats, sempre regulats. Els professionals del nostre sector complim amb un excel·lent en les nostres obligacions malgrat que la contínua regulació o ombra d’ella, crea incertesa. Paraula maleïda en qualsevol economia.

Curiós que el 87% no compri market data tan necessaris en la presa de decisions.

MODEL 179

Molt important ressenyar la que se’ns acosta. Hisenda requereix que se la informi de les cessions d’habitatges d’ús turístic. Aquest model va ser aprovat a través de l’ Ordre HFP / 544/2018, de 24 de maig, i publicada al BOE en data
30 maig 2018.

Informatiu, no recaptatori; però molt procel·lós, per tal recaptatori de rendiments no declarats del capital immobiliari en IRPF. No declarats, “poc” declarats o amb reducció del 60% (el qual no els correspon).

Haurem d’informar de:

  • Identificació del titular o titulars de l’habitatge; o bé, el titular del dret (cedent) en el cas que sigui diferent del titular.
  • Identificació del cessionari (turista o inquilí).
  • Identificació de l’immoble amb adreça completa i referència cadastral.
  • Nombre de dies que l’habitatge ha estat llogada amb finalitats turístiques.
  • Import percebut pel titular o cedent de l’immoble.
  • Data d’inici de la cessió.
  • Nombre de contracte d’intermediació.
  • Data d’intermediació.
  • Identificació del mètode de pagament utilitzat (targeta, transferència o altres mètodes).

Serà de forma trimestral (anual per a 2018) i, com a exemple, mitjançant el SII . Les sancions aniran dels 300 € als 600.000 €

Recomanem l’assessorament de professionals.

L’equip de HLCLUB.